دانلود با لینک مستقیم فایل(مبانی نظری اضطراب و یادگیری اضطراب)

مبانی نظری اضطراب ویادگیری اضطراب(فصل دوم تحقیق) مشخصات فایل تعداد صفحات45حجم0/38 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل (فصل دوم تحقیق) مشخصات این متغیر: منابع: دارد پژوهش های داخلی و خارجی: دارد کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استمبانی نظری اضطراب و یادگیری اضطراب|47091910|znx|دانلود مبانی نظری اضطراب و یادگیری اضطراب,مبانی نظری یادگیری اضطراب,اضطراب و یادگیری اضطراب,مبانی نظری,پیشینه تحقیق,دانلود مبانی نظری,دانلود پیشینه تحقیق
مبانی نظری اضطراب و یادگیری اضطراب

مبانی نظری اضطراب ویادگیری اضطراب(فصل دوم تحقیق)


مشخصات فایل
تعداد صفحات45حجم0/38 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل

(فصل دوم تحقیق)


مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش


فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق
اضطراب
یادگیری اضطراب
1- محبت ( پاداش ) – خشم ( تنبیه ) به مقدار مساوی
2- محبت ( پاداش ) بدون تنبیه
3- خشم ( تنبیه ) بدون پاداش
4- محبت ( پاداش ) كم – خشم ( تنبیه ) زیاد
5- محبت ( پاداش ) زیاد – خشم ( تنبیه ) كم
اضطراب سركوب كننده است
اضطراب
دستگاه روانی
رشد روان جنسی
نابهنجاریها و اختلالات روانی
اختلالات اضطرابی
اضطراب تعمیم یافته
اضطراب رعبی
فوبی
هانز كوچولو ( مورد مشهودی از فوبی )
وسواس فكری و عملی
علل اختلالات اضطرابی
3- دیدگاه رفتار گرایی
4- دیدگاه شناختی
5-دیدگاه انسان گرایی و اصالت وجودی
نظریه نئوفرویدیها درباره اضطراب
آدلر و روان شناسی فردی
كارل یونگ و روان شناسی تحلیلی
اریك فرام
هینز كاهوت


فصل دوم
پیشینه و ادبیات تحقیق


اضطراب
به نظر رولومی اضطراب عبارت است از « ترسی كه در اثر به خطر افتادن یكی از ارزشهای اصولی زندگی شخص ایجاد می شود» . ممكن است اضطراب را نوعی دردداخلی دانست كه سبب ایجاد هیجان و به هم ریختن تعادل موجود می شود و چون بشر دائماً به منظور برقراری تعادل كوشش می كند بنابراین می توان گفت كه اضطراب یك محرك بسیار قوی است امكان دارد این محرك مضر باشد و این خود بستگی دارد به درجه ترس و مقدار خطری كه متوجه فرد است .
اضطراب متعادل یا نرمال آن است كه شدت عكس العمل متناسب باشد با مقدار خطر و این خود مفید است زیرا شخص را وادار می سازد كه با موفقیت خطرات را از خود دفع می كند و بنابراین مقدار معتدل اضطراب برای رشد و تكامل صحیح شخصیت لازم است و در واقع هیچ فرد بشری نیست كه مقداری اضطراب نداشته باشد .
اگر چه مقدار محدودی اضطراب برای رشد بشر ضروری است ولی مقدار زیاد آن نیز باعث اختلال در رفتار می شود و اغلب اوقات شخص را به نشان دادن رفتار نوروتیك یا پسیوتیك وادار می سازد . رولومی معتقد است كه اضطراب شدید عبارت است از آن چنان عكس العملی كه :
1- متناسب با مقدار خطر نیست .
2- توام با تعارض و سركوبی و سایر مشخصات غیر عادی است .
3- با علایم مرضی و مكانیزمهای دفاعی توام است .
باید توجه داشت كه این مشخصات با یكدیگر ارتباط دارد بدین معنی كه عكس العمل متناسب با خطر واقعی نیست زیرا نوعی از تعارض در شخص وجود دارد شخص نوروتیك بدرستی نمی داند چرا دچار اضطراب است و به همین دلیل عكس العمل های او مربوط است به حالت اضطراب و ارتباطی با دلیل اصلی آن ندارد .
رفتارهایی كه از شخص نوروماتیك بروز می كند به منظور كم كردن درجه اضطراب است و هر رفتاری كه به فوریت از میزان اضطراب بكاهد تكرار می شود . این نوع سازگاری نه تنا دلیل اضطراب را از بین نمی برد بلكه باعث ازدیاد آن خواهد شد .







"

مطالب دیگر:
📌تمپلت تیم فناوری اطلاعات کلیدسافت به زبانASP.NET📌تحقیق تحلیل اینورترهای چندسطحی با در نظر گرفتن هارمونیک📌گزارش کارآموزی در کارخانه سیمان📌گزارش کارآموزی راه آهن📌تحقیق میکرو امولسیون ها و نانو امولسیون ها📌تحقیق مدیریت در سازمان های کوچک📌تحقیق قلمرو اجرای قوانین در زمین و هوا و دریا📌تحقیق جنایات ناموسی از دیدگاه جزا📌تحقیق حـقوق مدنی و خشونت علیه زن در ایــران📌برنامه‌تحت‌اکسل‌ترسیم پروفیل عرضی📌تحقیق کتاب های مقدس و قوانینی که در آنها آمده📌تحقیق سندروم داون📌ترجمه آماده به همراه مقاله معتبر (الزویر) انگلیسی با عنوان تشخیص کرم خوردگی بلوط با استفاده از بینایی ماشین📌شش سیگما📌نكات در مدیریت📌جنبه های اخلاقی نام و نشان تجاری در افزایش اعتبار شركت در اجتماع📌برنامه‌تحت‌اکسل‌طراحی دیوار حایل طره ای📌مجموعه گزارش کار های مکانیک سنگ📌200 مدار كاربردی با ترانزیستور📌مقاله نوع‌شناسی سیستم‌های اطلاعات